Wdrożenie nowego oprogramowania to nie tylko wprowadzenie nowego narzędzia, ale także idących za nim zmian procesowych, rozwinięcie nowych kompetencji w zespole oraz przygotowanie na współpracę w nowym środowisku kontrahentów firmy.
Cyfrowa transformacja w firmach budowlanych coraz bardziej przyśpiesza, wymuszając na organizacjach wdrażanie rozwiązań, które pozwolą im dołączyć do najbardziej zaawansowanych projektów. Natomiast z drugiej strony, firmy, które proces ten mają już za sobą zaczynają modernizować narzędzia i procesy, tak by jeszcze bardziej zoptymalizować swoją pracę.
Pierwszym krokiem w procesie wdrożenia oprogramowania u naszych klientów jest analiza potrzeb, czyli BPA (ang. business process analysis). Dzięki niej nasi specjaliści mogą uzyskać potrzebne informacje, na podstawie których przygotowują raport z weryfikacji potrzeb oraz przedstawiają wykryte problemy.
Po rozmowie z klientem, wspólnie ustalamy zakres wdrożenia oraz przedstawiamy dedykowaną ofertę.
Sam proces wdrożenie, w zależności od zakresu, może potrwać od kilku dni, do kilku tygodni (w przypadku, kiedy zostanie podjęta decyzja np. o szkoleniu dedykowanym). Po oficjalnym zakończeniu działań, wspieramy naszych klientów w ramach asysty powdrożeniowej, gdyby pojawiły się dodatkowe pytania lub wątpliwości.
Proces wdrożenia oprogramowania:
Kompleksowe wdrożenie oprogramowania, które wcześniej zostało ujęte w ramach Strategii BIM to niezwykle ważny krok, w drodze do cyfrowej transformacji. Wynika to z faktu, że zainstalowanie odpowiednich programów na służbowych komputerach nie jest gwarantem sukcesu.
Przede wszystkim każdy członek zespołu musi wiedzieć jak właściwie go używać i sprawnie się w nim poruszać. Tylko w takiej sytuacji możemy mieć pewność, że inwestycja w nowe narzędzia zwróci się w postaci większej wydajności pracy, usprawnienia powtarzalnych czynności, dotrzymania terminów, a koniec końców – większych zysków na poszczególnych projektach.