Reset licencji produktu Autodesk w zależności od wersji oprogramowania
Ta procedura będzie przydatna w przypadku, gdy wystąpił problem, który zmusił Cię do resetu licencji na swoim komputerze, np.:
Uwaga!
Poniżej znajdziesz rozwiązania zależne od wersji zainstalowanego programu, a pod tym linkiem pełny artykuł producenta [hiperłącze: https://knowledge.autodesk.com/support/autocad/troubleshooting/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/Forcing-re-activation-of-product.html] .
Reset licencji dla wersji 2020 i nowszych
Jeśli program otwiera się – należy uruchomić oprogramowanie i wykonać poniższe kroki, które opisuje również krok 4 z tej instrukcji [hiperłącze: https://sway.office.com/szbQkOGMeKNI7Rid?ref=Link]
Jeśli nie wiesz, jaki typ licencji posiadasz, spytaj administratora licencji w swojej firmie.
Jeśli program nie otwiera się – wykorzystaj narzędzie Autodesk Licensing Installer Helper tool [hiperłącze: https://knowledge.autodesk.com/support/autocad/troubleshooting/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/Use-Installer-Helper.html] w sposób opisany poniżej:
Windows: cd %CommonProgramFiles(x86)%\Autodesk Shared\AdskLicensing
\Current\helper\
macOS: cd /Library/Application\ Support/Autodesk/AdskLicensing/Current/helper/
Linux: cd /opt/Autodesk/AdskLicensing/2020/helper/
Ścieżka może się różnić w zależności od roku wydania oprogramowania
Windows: AdskLicensingInstHelper change -pk product_key -pv year.0.0.F -lm „”
Mac/Linux: sudo AdskLicensingInstHelper change -pk product_key -pv year.0.0.F -lm „”
Uwaga!
W powyższych poleceniach zastąp product_key kluczem produktu twojego oprogramowania. Zastąp także rok rokiem wydania, np. 2020 dla programu AutoCAD 2020.
Reset licencji dla wersji 2017, 2018 i 2019
Jeśli program otwiera się – należy uruchomić oprogramowanie i wykonać poniższe kroki, które opisuje również krok 4 z tej instrukcji
Jeśli nie wiesz, jaki typ licencji posiadasz, spytaj administratora licencji w swojej firmie.
Uwaga!
Jeśli ekran startowy nie pojawia się, a co za tym idzie nie masz możliwości wyboru licencji, wówczas usuń plik LGS.data w poniższej lokalizacji zależnie od systemu operacyjnego:
Windows:
Każda wersja programu posiada swój klucz produktu, który znajdziesz tutaj. [hiperłącze: https://www.autodesk.pl/support/download-install/individuals/product-key/look-up-product-keys]
Jeśli jesteś posiadaczem licencji single-user usuń również poniższe pliki i foldery:
macOS:
/Library/Application\ Support/Autodesk/CLM/LGS/777J1_2018.0.0.F/LGS.data
Każda wersja programu posiada swój klucz produktu, który znajdziesz tutaj. [hiperłącze: https://www.autodesk.pl/support/download-install/individuals/product-key/look-up-product-keys]
Jeśli jesteś posiadaczem licencji single-user usuń również poniższe pliki i foldery:
Jeśli program nie otwiera się, postępuj zgodnie z poniższą procedurą
Windows:
Udaj się do następujących lokalizacji:
i usuń folder ADUT
i usuń plik LoginState.xml jeśli istnieje
i usuń wszystkie pliki zaczynające się od adskflex.
i usuń folder odpowiadający wersji i kluczowi produktu jeśli istnieje. Np, 001K1_2019.0.0.F dla AutoCAD 2019.
Reset licencji dla wersji 2016 i starszych
Dla wersji wcześniejszych niż 2017 należy:
Windows
C:\Users\YourUserID\ AppData\Roaming\Autodesk\ADUT
macOS
/User/username/Library/Application\ Support/Autodesk/ADUT
Uwaga!
Pliki instalacyjne dla zakupionego oprogramowania w wersjach starszych powinieneś posiadać w wersji pudełkowej lub spróbować pobrać je poprzez wirtualnego agenta Autodesk [hiperłącze: https://ava.autodesk.com/modular/] w Sposób 2 opisany tutaj [hiperłącze: https://sway.office.com/GHmPFEfr6Bd6XXnj?ref=Link]
Reset licencji dla oprogramowania AutoCAD for macOS
Materiał video producenta znajduje się pod tym linkiem. [hiperłącze: https://www.youtube.com/watch?v=KTXqETP0x-Y]