Zespoły na koncie Autodesk

Zespoły na koncie Autodesk

Zespoły powstały jako funkcjonalność umożliwiająca adminom licencji oprogramowania w firmach kontrolę nad posiadanymi subskrypcjami, użytkownikami i rozliczeniami, a tym samym łatwiejsze zarządzanie stanowiskami w obrębie poszczególnych działów.

 

Zespoły tworzą się w momencie dokonania nowego zakupu. Jeśli dokupujesz stanowiska do istniejącej subskrypcji, pozostaną one w obrębie już istniejącego zespołu. Jeśli natomiast dokonałeś zakupu o nowym numerze kontraktu, utworzy się nowy zespół, którego jesteś adminem. Wchodząc w Rozliczenia i zamówienia > Subskrypcje i umowy możesz przefiltrować wszystkie kontrakty po istniejących zespołach.

 

Administratorzy mają poniższy zakres zarządzania w obrębie zespołów:

  • wyświetlanie zespołów (rozwijalne menu w karcie Zarządzania użytkownikami)
  • dodawanie użytkowników do zespołów (karta Zarządzania użytkownikami > Dodaj użytkowników)
  • zmiana nazwy zespołu
  • sprawdzenie, jaki kontrakt należy do danego zespołu, kiedy wygasa i ile posiada stanowisk (karta Subskrypcji i umowy)
  • sprawdzenie ujętych w umowie/kontrakcie programów wraz z liczbą stanowisk i numerami seryjnymi
  • przeniesienie subskrypcji między zespołami (możliwe tylko jeśli wszystkie stanowiska subskrypcji są wolne i nieużywane przez użytkowników)

 

Jak zarządzać zespołami?

Użytkownicy mają również możliwość przeniesienia kontraktów między zespołami poprzez kontakt się z resellerem lub bezpośrednio ze wsparciem Autodesk po uprzednim podaniu nazw zespołów i numerów kontraktów do przeniesienia. Komunikacja wymaga języka angielskiego.

 

Proces wygląda następująco:

  1. Przejdź na stronę https://knowledge.autodesk.com/contact-support?startHelpBranch=post-purchase/using-software
  2. Zaloguj się na swoje konto Autodesk
  3. Wybierz opcję Live chat, jeśli chcesz otrzymać na bieżąco lub Create a case, jeśli chcesz wysłać mail z zapytaniem.
  4. Jeśli wybrałeś/aś Create a case w kolejnym kroku wypełnij wymagane pola z danymi – najważniejszy jest numer subskrypcji/kontraktu/seryjny.
  5. W polu Subject wpisz „Managing contracts” , a w polu Description opisz konkretnie co chcesz zrobić i kliknij Submit.

 

Przykłady

Hello. I would like to move contract <numer kontraktu> from team <nazwa zespołu> to team <nazwa zespołu>
Hello, I would like to remove team <nazwa zespołu>
Hello, I would like to create team <nazwa zespołu> and move there contracts <numer kontraktu> and <numer kontraktu>

Na tej podstawie dostaniesz email z potwierdzeniem przyjęcia sprawy z numerem referencyjnym oraz odpowiedź od specjalisty.

 

Procedura powinna trwać nie dłużej niż 1 dzień. W kroku 5 możesz opisać więcej próśb dotyczących kontraktów, jeśli ułożysz plan na ich organizację w firmie, np. celem przyporządkowania subskrypcji konkretnym działom. Wówczas specjalista Autodesk wykona to za jednym razem.